Йому підтакує Митрополит Білоцерківський, речник Православної церкви України Євстратій (Зоря), «закликаючи вірян ставитися до Благодатного вогню як до символу та не поклонятися вогню, наче втіленню Бога. Благодатний вогонь він порівняв зі святою водою, що має цілком природне походження, яке не скасовує її священного значення.»Дехто вірить, що сходження Благодатного вогню відбувається чудесним чином, але насправді він просто виноситься з Гробу Господнього. Про це глава ПЦУ Епіфаній Думенко заявив в ефірі 5 каналу.
За його словами, Благодатний вогонь сходить «символічно».
«Як приблизно ми освячуємо на Йордан воду: є речовина, є вода. Вона ж не виникає просто. Не твориться чудо. Священник не творить воду як таку, він просто освячує її, і вона отримує благодатну силу. Так саме і з Благодатним вогнем. Він просто виноситься з Гробу Господнього», – сказав Епіфаній.
Див. 6:35 хв.
Джерело
Який жах! Предстоятель ПЦУ та його права рука відверто заперечують диво, що вогонь з'являється нізвідки і перші кілька хвилин не обпікає. Ми що, схожі на недоумків??? Кого обдурити намагаються?
І це не тільки їхні слова. На вікіпедії теж така риторика:
ДжерелоПід час дискусій щодо календарної реформи часто хибно спекулюється тема Благодатного вогню як вірування про чудесне сходження. Ще в 2001 році місцеблюститель патріаршого престолу Єрусалимської церкви митрополит Петрський Корнилій, який брав участь в церемонії освячення, назвав сходження вогню природним явищем. «Проте молитви, які читає патріарх або єпископ, що його замінює, освячують це природне світло і внаслідок цього воно має благодать Святого світла. Це є природне світло, яке запалюють від невгасимої лампади, котра зберігається у ризниці храму Воскресіння», — зазначив митрополит Корнилій. У 2018 році своїми свідченнями з репортером телеканалу «Хадашот 2» поділився вірменський священник Самуїл Агоян:
«Ми приносимо зв'язки свічок, ми називаємо їх смолоскипами, і підпалюємо їх від масляної лампи і виходимо, щоб роздати благодатний вогонь.... Так, від масляної лампи, яку лишаємо заздалегідь... Ми віримо в чудеса, але повірте, я робив це тричі, і це не чудо. Бог робить дива, але не на потіху людям, а лише тоді, коли це дійсно потрібно».
У інтерв'ю 5 каналу митрополит Київський і всієї України Епіфаній сказав, що Святе Світло просто виносять і освячують, як і воду освячують, а пред тим наливають, хоча дехто вірує в чудесне сходження вогню:
«Як приблизно ми освячуємо на Йордан воду: є речовина, є вода. Вона ж не виникає просто. Не твориться чудо. Священик не створює воду як таку, він просто освячує її, і вона отримує благодатну силу. Так само і з Благодатним вогнем. Він просто виноситься з Гробу Господнього… дехто вірить, що воно чудесним чином (сходить, ред.), але це більшою мірою спомин того першого чуда, яке було звершено в певний момент. І на знак цього воно відбувається кожного року».
То це вже тепер не ЧУДО, а ПОВІР'Я???Серед частини православних християн існує повір'я, що вогонь, який виносить із Гробу грецький патріарх Єрусалима, не просто благодатний, але й чудесний і надприродний. Стверджують, що цей вогонь запалюють не люди, а що він сходить із неба від Бога за молитвою патріарха.
ДжерелоДоцент кафедри біблеїстики Київської духовної академії УПЦ, фахівець з епіграфічних пам'яток Ізраїлю, кандидат богослов'я протоієрей Олег Скнар зробив огляд усіх відомих легенд і переказів про пошкодження колони[5]. Дослідник зазначає, що «тріщина в колоні давніша, ніж приписувана їй легенда про Вогонь». Низка інших колон храму також має схожі пошкодження. За сотні років колони храму постійно піддавалися деформаціям у зв'язку з землетрусами, пожежами, нападами завойовників тощо. Це дає підстави говорити про природне походження ушкоджень. Разом з тим, як зазначає протоієрей Олег Скнар, сказання про благодатний вогонь теж цікаві для досліджень «як апокрифічна літературна спадщина». «Еволюціонуючи, ідея про те, що з колони щось «вийшло», набувала різних розповідних форм: від виходу мучеників уві сні патріарха, до чудесного виходу вогню ...», — пише він.
Якби вогонь цей не був чудесним, то хіба б приїжджали християни з усього світу до Єрусалима узяти цей вогонь? Чи розвозили б його по всіх церквах у різні країни спеціальними делегаціями? Якщо б вогонь цей був просто символічним, то у кожній церкві символічно виносили б свічки у Велику суботу перед Пасхою, а не лише в Єрусалимі. Це було б аналогічно до того, як у кожній церкві освячується вода на свято Богоявлення чи свічки на свято Стрітення Господнього. Але ж ні, благодатний вогонь лише один. Той, який з'являється чудесним чином нізвідки у Кувуклії в храмі Воскресіння Христового в Єрусалимі.
Злим силам хочеться переконати людей, що чудесне сходження благодатного вогню не є чудесним і таким чином зневажити диво Господнє. А якщо він якогось року таки не зійде, то потім брехати людям, що це не наближення кінця світу, що все добре.
У книзі Закон Божий чітко описано диво чудесного сходження Благодатного вогню:
Тож ще раз запитую, кого вони намагаються обдурити?Друга подія, яка вражає матеріалістичний світ і в наші дні, — це чудесне з’явлення благодатного вогню у Велику Суботу на Гробі Господньому у Єрусалимі, тобто на місці поховання і славного Воскресіння Господа нашого Ісуса Христа. Поява благодатного вогню відбувається з року у рік, довгі віки, до нинішніх днів. Коли відбулася перша поява святого вогню, встановити з певністю важко. Церковні історики посилаються на писання святих отців Григорія Ниського та Іоана Дамаскина, які згадують про це і які, як відомо, самі були у Єрусалимі. Про благодатний вогонь кажуть хрестоносці і всі без винятку прочани впродовж усіх цих віків до теперішніх днів, які самі особисто переконуються у цьому.
З огляду на те, що отримання благодатного вогню належить винятково тільки православному патріархові, оскільки інославні намагалися самі отримувати, але безуспішно, то католики демонстративно відійшли від участі у цьому благодатному торжестві. Хоча сам Папа Римський Урбан II на хрестовому Соборі в Клермоні свідчив про благодатний вогонь на Гробі Господньому, закінчивши словами: “Чиє серце, скільки б не було окам’янілим, не пом’якшиться таким явищем?”
До всього слід додати, що поява благодатного вогню на Гробі Господньому знаходиться під суворим і пильним наглядом цивільних властей. Усі вогні у храмі гасяться ще напередодні, у Велику п’ятницю, під контролем поліції. Саме приміщення Гробу Господнього ретельно оглядається цивільними властями і потім вхід у нього ними ж опечатується.
З самого патріарха знімають облачения, і він залишається в одному підряснику: його з ніг до голови оглядають і обмацують - чи немає у нього чогось, що запалюється. Тільки після цього знімають печатку з входу в Гріб Господній і патріарха впускають туди для отримання благодатного вогню. Через деякий час, після ревної молитви, отримавши благодатний вогонь, патріарх запалює пучки свічок (по 33 свічки в кожному, за числом років земного життя Спасителя) і передає присутнім у храмі, і весь храм освітлюється морем вогню. Цей благодатний вогонь перші 10-15 хвилин зовсім не обпалює.
І навіть сайт ТСН (як не дивно ) підтверджує, що це диво:
ДжерелоДиво Благодатного вогню відбувається саме на тому місці, де був похований Ісус Христос. Зараз на місці поховання розташований храм Воскресіння Христова (біля Гробу Господнього), духовний центр Єрусалима...
Якщо у кувуклії храму Воскресіння Христова (Гробу Господнього) у Велику суботу молитиметься інший патріарх - вогонь не зійде. Ця традиція вже перевірена часом...
Так, у 16 столітті патріарх вірменської церкви виборов у влади Єрусалима першість молитви у Велику Суботу біля Гробу Господнього, а православному патріарху Софронію взагалі відмовили у доступі всередину храму.
Тоді православний патріарх разом зі своєю паствою почав молитися перед зачиненими дверима храму. І раптом пролунав грім, колонна, біля якої молився блаженніший Софроній, тріснула, а з тріщини полився вогонь...
Благодатний вогонь - видимий знак від Господа, милість Божа людям. Священники кажуть, що Благодатний вогонь сходить для того, щоб серця людей оновлювалися у вірі, “запалювалися” вірою.
Через Благодатний вогонь Бог говорить кожному: “Я тут! Я тебе чую, тільки вір в Мене!” “Не бійся, Я поруч”.
Вважається, якщо Благодатний вогонь не зійде - почнеться час антихриста...
Патріарх входить до гроту Гробу Господнього та промовляє молитви біля Триденного ложа Христа Спасителя. Через 5-10 хвилин у святій кувуклії відбувається сходження Благодатного Вогню. Після того одразу ж Патріарх роздає вогонь усім присутнім в храмі. У ті хвилини храм сповнений галасу розчулених людей, які на власні очі побачили сакральне диво...
Благодатний вогонь має дивовижні якості у перші хвилини. Він “м’який”, і навіть, коли його торкнешся, обпектися не можна. Крім того, він не розповсюджується, як звичайний вогонь. Паломники та сміливці у перші хвилини сходження Благодатного вогню просто вмиваються ним, і це - згадка на усе життя.